ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند حماس هیچ توافقی را بدون توقف جنگ نمی‌پذیرد امیرعبداللهیان: فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز ملاقات امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالی در گامبیا مفاد جدید آتش‌بس غزه منتشر شد | آزادی۱۰۰۰ فلسطینی مقابل۳۳ اسیر اسرائیلی درگیری مسلحانه در زاهدان یک کشته و سه مجروح برجا گذاشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را تهدید کرد قدردانی امیرعبداللیهان از مواضع دولت و مردم بنگلادش در حمایت از فلسطین تاکید مقام حماس بر پیگیری مذاکرات و آتش بس | نتانیاهو به دنبال توافق نیست لاپید: پایان جنگ بدون دستیابی به توافق ممکن نیست یمن: عملیات در دریای مدیترانه بزودی آغاز خواهد شد امیرعبداللهیان: باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد ادعای شورای امنیت داخلی اسرائیل درباره یحیی السنوار شعار هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایهود باراک: حمله به رفح یک اشتباه بزرگ راهبردی است صادق خان برای سومین دور شهردار لندن شد
سرخط خبرها

خیال خام نتانیاهو برای ایران | حذف برنامه هسته‌ای در دستور کار

  • کد خبر: ۱۴۲۲۷۴
  • ۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸
خیال خام نتانیاهو برای ایران | حذف برنامه هسته‌ای در دستور کار
نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی در ادامه گزافه گویی از تلاش کابینه جدید خود علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش شهرآرانیوز، نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی در ادامه گزافه گویی‌های معمول،  از تلاش علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن گفت.

به گزارش منابع خبری، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه رژیم موقت صهیونیستی و رئیس حزب لیکود  روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «کابینه جدید اسرائیل به کار بر حذف برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد.»

نتانیاهو  بارها مدعی  تهدید برنامه هسته‌ای ایران برای (رژیم) اسرائیل و جهان شده است. 

مجمع عمومی سازمان ملل  اخیرا قطعنامه‌ای را که از رژیم موقت صهیونیستی می‌خواهد تسلیحات اتمی خود را نابود کند، با ۱۴۹ رای موافق و ۶ رای مخالف تصویب کرد.تنها نمایندگان تل‌آویو، آمریکا، کانادا، میکرونزی، پالائو و لیبریا به این قطعنامه رأی منفی دادند. 

رژیم صهیونیستی یکی از ۹  دارنده بمب اتمی در جهان و تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیاست که در زرادخانه خود حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی دارد.

توانایی‌های اتمی رژیم موقت صهیونیستی از دهه ۶۰ میلادی هنگامی که برای اولین بار بهره‌برداری از «راکتور اتمی دیمونا» را در صحرای «نقب» آغاز کرد، موضوع اصلی ارزیابی اطلاعاتی بوده است.

اگرچه این رژیم هنوز از پذیرش تولید سلاح اتمی در تاسیسات خود امتناع ورزیده و یا میزان موجودی خود را فاش نمی‌کند، اما «مردخای وانونو »کارشناس سابق اتمی این رژیم تصاویر کلاهک اتمی اسرائیل را در اواسط دهه هشتاد میلادی در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->